person_outline

bannersokolka1

Od Jablonecké přehrady na rozhlednu Bramberk

• Milníky výletu: Jablonecké přehrada - Jindřichov - rozhledna Bramberk
  • Náročnost výletu: půl na půl stoupání a klesání, nikterak strmé spíše pozvolné
  • Délka výletu: cca 11 km
  • Charakteristika výletu: příjemné lesnaté a mírné jizerské úpatí, pěkná rozhledna Bramberk

turistická mapa zde

Tento kratší výlet do Jizerských hor je ideální spojit s koupačkou na jablonecké přehradě. Za 2-3 hodiny, tedy za dopoledne, to obejdete a na odměnou vám bude relax u regionálně vyhlášené přehrady, kde najdete také spoustu stánků na něco k jídlu. To se hodí, protože prakticky za celou cestu nenarazíte na žádné občerstvení či restauraci. Kde jsou ty časy, kdy se chodilo na Bramberk na poháry, palačinky či borůvkové knedlíky.

Po žluté až na Bramberk

Pokud pojedete do Jablonce autem, pak doporučuji zaparkovat spíše dál od přehrady, někde mezi domečky nad Jabloneckými pasekami. Z Jabloneckých Pasek vede žlutá až nahoru rozhlednu Bramberk, je to cca 3,5 km. Hned za posledními baráčky vás vítá cedule CHKO Jizerské hory a jak když luskne, jste se v obklopeni přírodou. Úvodním stoupání po široké cestě, které je nečekaně příjemné, se dostanete na asfaltku. Není to žádná silnice pro motorová vozidla. Patří to k běžeckému lyžařskému areálu Břízku, takže zde můžete potkat běžkaře na kolečkových lyžích.

Po pár metrech žlutá odbočí z asfaltky opět do lesa a mírně se zvedá až po obec Jindřichov. Jindřichov je typická jizerskohorská obec, kde se snoubí rekreační chalupy s místními domy. Navíc je zde poměrně pěkný výhled na Černostudniční hřbet s rozhlednou Černá Studnice. Na hlavní silnici se dejte vpravo a za pár desítek metrů vlevo do prudkého kopce. Zde to začíná být strmější. Ostatně stále jsem si cestou říkal, že to dřív nebo později musí přijít :-) Opouštíte poslední chalupy a stoupání zvolní až k rozcestí několika cesta.

Zde pozor! Původní žlutá cesta vedla skutečně přímo na Bramberk a nová je vedene vlevo na rozcestní Pod Krásným. Trošku nechápu, proč tomu tak je. Máte-li pak totiž naplánovaný výlet na Bramberk, držíte se žluté a přijdete na rozcestní Pod Krásným, pak vám nezbývá nic jiného než si na rozhlednu Bramberk "tzv. zajít", což v každém turistovi trošku vyvolává negaci. Doporučuji tedy nejít po žluté vlevo, ale vydat se vpravo po neznačené cestě. Zanedlouho si stejně všimnete na stromech původního značení žluté. Možná jedním z důvodů, proč ke změně trasy došlo, byly spory o rozhlednu Bramberk. Jen vím, že okolí rozhledny Bramberk bylo ohraničeno a tudíž se musely ohýbat i turistické trasy.

rozhledna Bramberk

Vyšlápnete k rozhledně a k bývalým rekreačním budovám. Jak je rozhledna krásná, tak je opuštěná restaurace a penzion šeredný. Rozhledna je otevřena od 10-17 hod. Bramberk, nedaleká Slovanka a rozhledna Královka jsou důležitými milníky pro výlet zv. Třívěžové putování.

po modré zpět k Jablonecké přehradě

Od rozhledny jdeme po modré a pozvolna sejdeme na rozcestí Pod Krásným. Zde si si lze všimnout nové žluté značky, po které byste přišlii. Pokračujte dále po modré jizerskými smíšenými lesy zpět Jindřichova, tentokrát do jeho horní části. Z Jindřichovských strání se vám naskytne pěkný výhled na Ještědský hřeben, což stojí minimální za zastávku a kochání se. Na hlavní silnici zatočíme vlevo a zanedlouho ji zase opustíme vpravo.

Modrá značkou dál klesáme do údolí jednoho z přítoků soustav Jabloneckých přehrad. Jablonecké přehrady si už obejděte dle chuti, místní je nazývají čísly. Teď už si jen najděte tu správnou pláž, občerstvení a užijte si zbytek krásného dne.